y

استرینر های Y

ویژگی های خاص استرینرهای Y سایناتک

استحکام کافی صافی (المنت) و بدنه استرینر
هزینه اولیه و سرویس- نگهداری کم
انتخاب اجزاء و قطعات مناسب و سازگار با انواع مایعات نفتی و شیمیایی طبق سفارش

اطلاعات فنی

مدل : ST-YS

سرویس

بخار،آب، روغن یا گازجاییکه حفاظت در مقابل ذرات خارجی سیال در خط لوله ضروری باشد

مواد

بدنه /هوزینگ : فولاد ضد زنگ ، فولاد کربنی ، چدن داکتیل و چدن خاکستری

کلاس فشار

ANSI 150,300,600,900

PN16-100

سایز

سایز ۱۵ تا ۶۰۰ میلی متر یا ۸/۵ اینچ تا 24 اینچ

استاندارد فلنج

ANSI B.16.5

در صورت تقاضا انواع استاندارد DIN قابل ارائه می باشد.DIN 2533,DIN 2543,DIN 2544,DIN 2545

محدوده دما

۲۰°C +100°C-(در صورت تقاضا محدوده دمایی بالاتر قابل ارائه می باشد)

طراحی/تست

استرینرهای نوع Y سایناتک بر اساس استانداردهای ANSI B31.1, ANSI B31.3, ANSI B31.4, ANSI B31.8 ، ASME Section VIII طراحی ، تست و تولید می گردد.

صافی

basket1

طراحی و ساخت صافی ها بر مبنای استاندارد و نیازهای مشتری و از جنس فولاد ضد زنگ با حداکثر استحکام انجام می گردد.

سایز مش تور صافی یا صفحه سوراخدار از جنس های فولاد و برنج بنا به تقاضا قابل تحویل می باشد

برای انتخاب سایز مش به بخش مربوطه مراجعه نمایید

کاربردها

استرینرهای نوع Y به طور معمول و استاندارد ، جهت مصارف بخار استفاده می گردد. بدنه این نوع استرینرها به صورت استوانه و کم جا می باشد. . با وجودیکه این نوع استرینرها در فشارهای بالا نیز کاربرد دارد و به عنوان تجهیزی تحت فشار قابل طبقه بندی می باشد اما برای فشارهای بالاتر از۴۰۰barG توصیه نمی گردد.
به طور کل ، استرینرهای نوع Y از استرینرهای نوع سبدی basket type در یک سایز یکسان ، دارای ظرفیت نگهداری کمتر ذرات معلق می باشد و از اینرو تعداد دفعات لازم جهت تمیزکاری صافی بیشتر می باشد . در مصارف بخار این امر به عنوان مشکل تلقی نمی گردد مگر در مواردیکه ذرات معلق موجود در مسیر زیاد و یا در شرایط راه اندازی اولیه ، تمیز کاری پشت سرهم استرینر مشکلاتی را برای بهره بردار ایجاد نماید. البته به طور خاص در مصارف بخار که مقدار ذرات معلق زیاد انتظار می رود میتوان با استفاده از شیر تخلیه (بلودان) بدون قطع جریان صافی را تمیز نمود.
در مصارف مایعات بایستی به این نکته توجه داشت که صافی باید به سمت پایین قرار گرفته باشد تا ذرات موجود در درون صافی در شرایطی که جریان کم می باشد به بخش بالا دست لوله کشیده نشود.
اگر چه توصیه می گردد استرینر نوع Y به صورت افقی نصب گردد این امر همیشه امکان پذیر نیست لذا در شرایط نصب عمودی استرینر باید توجه داشت طبق شکل ذیل قسمت یازشوی استرینر به سمت پایین و در جهت جریان باشد تا ذرات معلق به طور طبیعی در صافی قرار گرفته و گیر کند و لذا نصب به صورت عمودی و در حالت جریان به سمت بالا امکان پذیر نمی باشد چرا که ذرات به سمت پایین حرکت می کنند.
تمام انواع استرینرها حتی الامکان باید نزدیک شیر یا دستگاه هایی که قرار است در مقابل ذرات معلق محافظت گردند نصب گردند. همجنین باید نسبت به نصب صحیح استرینر توجه داشت که جهت جریان دقیقا طبق پیکان نشانداده شده بر روی بدنه استرینر باشد. در شرایطی که قراراست استرینر به صورت شیب دار نصب گردد باید دقت داشت بدنه صافی همیشه زیر خط لوله نصب گردد .

۱۲۶۰۵۱۴۸۸۷_y-strainer-install

دیدگاه های این مطلب بسته شده اند.